Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
24
Program Čichové vnímání MŠ Markušova
25
Program Čichové vnímání MŠ Dubnova
26 27
Setkání dospělého Ekotýmu školy
28 1 2
3
Jarní focení v Dubnové
4
Jarní focení v Markušové
5
Druhý termín Podologického vyšetření Markušova i Dubnova
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
Trénink atletických disciplín MŠ Markušova
Stateček - výlet TD Žlutá třída
18 19
Oprincezně Pampelišce pohádka
20
Návštěva knihovnyŽabky
Návštěva Esetu Růžová třída
21
První jarní den, přání v okolí MŠ
22 23
24
Líhneme ve školce
25
Líhneme ve školce
26
Líhneme ve školce
27
Líhneme ve školce
28
Líhneme ve školce
Náhradní logopedická depistáž Markušova
29 30
31 1
Tajemství rybníka - Pomněnky
Návštěva městské policie Modrá třída
2
tajemství rybníka - Žabičky
3
Stavitel města - Malá technická univerzita - Modrá a Žlutá třída
4 5 6
Drobečková navigace

Úvod > Ekoškola > O programu

O programu

Ekoškolky pomáhají dětem, učitelům a rodičům udělat ze školky příjemnější, demokratičtější a k přírodě bližší místo k životu.V Ekoškolkách se děti, učitelé a rodiče stávají partnery. Společně zlepšují mateřskou školu a její okolí. Děti se učí samostatně rozhodovat, promýšlet své činy a přebírat zodpovědnost.

"Velké změny začínají od nejmenších."

7 kroků k Ekoškole

V programu Ekoškola se na celém světě osvědčilo postupovat podle metodiky 7 kroků. Jednotlivé kroky dsávají našemu úsilí směr a pomáhají nám uskutečnit pozitivní změny ve školce a jejím okolí.

Ekoškola plakát

4 témata Ekoškoly

Odpady

V rámci tématu Odpady se děti učí, jak mohou vzniku odpadu především předcházet, jak s ním je možné dále pracovat a využívat ho nejen k tvůrčí činnosti. Ve škole pátrají po tom, jaké druhy odpadu třídí, kde mají koše na jednotlivé druhy odpadu a hodnotí vhodnost jejich umístění. Děti také navrhují co by se v tématu Odpady dalo ve škole zlepšit, plánují třídit více druhů odpadu, označují koše nebo třeba tvoří informační materiály pro rodiče.

Jídlo

V tématu Jídlo se děti seznamují, s tím co vše je zodpovědná spotřeba jídla, do které patří i zásady zdravé výživy. Děti zjišťují původ potravin a učí se, proč jsou sezónní potraviny a potraviny z místních zdrojů šetrnější k životnímu prostředí. Samy pátrají, které potraviny mohou získat z blízkého okolí a které se musejí dovézt z daleka. Učí se o důležitosti ovoce a zeleniny pro člověka. Pokud je to možné, spolupodílejí se na zakládání záhoků a učí se pěstovat bylinky, zeleninu či ovoce. Zjišťují, jak lze vypěstované "dobroty" využít v kuchyni.

Prostředí školy

V rámci tématu děti zkoumají vnitřní i vnější prostředí mateřské školy. Pátrají z jakých materiálů jsou jejich hračky, nábytek a herní prvky na zahradě vyrobeny. Počítají, kolik mají rostlin, zjišťují, kdo je zalévá. Hledají možnosti, jak se do péče o rostliny zapojit. Vyjadřují se k tomu, co se jim líbí, nebo co by chtěly ve školce a v jejím okolí změnit. Navrhují výzdobu školky (kde je nejlepší místo pro nástěnku, či obrázky) či úpravy zahrady.

Voda

V tématu Voda děti pochopí význam vody a proč je důležité vodou šetřit. Dozvědí se, odkud se bere voda v kohoutku, v jejich škole a kam putuje voda odpadní. Zamýšlejí se nad rozdílem mezi vodou z kohoutku a vodou balenou. Seznamují se s principy šetrného úklidu. Děti ve škole zjišťují, jak velkou mají spotřebu vody, jakou vodu pijí (kohoutkovou nebo balenou) a jaké čistící prostředky se ve škole používají. Navrhují, jak vodou ve škole šetřit.