Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
24
Program Čichové vnímání MŠ Markušova
25
Program Čichové vnímání MŠ Dubnova
26 27
Setkání dospělého Ekotýmu školy
28 1 2
3
Jarní focení v Dubnové
4
Jarní focení v Markušové
5
Druhý termín Podologického vyšetření Markušova i Dubnova
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
Trénink atletických disciplín MŠ Markušova
Stateček - výlet TD Žlutá třída
18 19
Oprincezně Pampelišce pohádka
20
Návštěva knihovnyŽabky
Návštěva Esetu Růžová třída
21
První jarní den, přání v okolí MŠ
22 23
24
Líhneme ve školce
25
Líhneme ve školce
26
Líhneme ve školce
27
Líhneme ve školce
28
Líhneme ve školce
Náhradní logopedická depistáž Markušova
29 30
31 1
Tajemství rybníka - Pomněnky
Návštěva městské policie Modrá třída
2
tajemství rybníka - Žabičky
3
Stavitel města - Malá technická univerzita - Modrá a Žlutá třída
4 5 6
Drobečková navigace

Úvod > O škole > Poprvé do školky?

Poprvé do školky?

Co s sebou?

  • bačkůrky
  • věci na převlečení dítěte
  • pyžamko
  • látkový pytel (ramínko) na věci do šatny
  • 1x balení kapesníčků a papírových ubrousků

V šatně vyhledáte značku, která byla vybrána pro vaše dítě, převléknete se a vstoupíte do třídy. Paní učitelka vám dá vyplnit SMLOUVU k vyzvedávání dítěte z MŠ, nahlásíte jí případné změny údajů, které jste uvedli při zápisu (telefony, meilová adresa...) nezapomeňte připomenout zvláštnosti vašeho dítěte (zdravotní omezení, stravovací návyky a pod.). Potvrdíte svým podpisem bezinfekčnost vašeho dítěte - (dítě v posledním období nepřišlo do styku z žádnou infekční chorobou) a po třídních schůzkách také seznámení se školním řádem, který je závazný jak pro MŠ, tak pro zákonné zástupce i děti. (práva a povinnosti).

První dny můžete v MŠ pobýt společně s dítětem. Adaptace dítěte se nastavuje individuálně dle Adaptačního plánu (denní délka docházky dítěte) Konzultace probíhá s p. učitelkami ve třídě a s ředitelkou školy reditelna@msmarkusova.cz, +420 602 287 130.

Placení ve školce?

Trvalým příkazem zadaným od 1.9 do 5.9.

nebo po konzultaci s vedoucí školní jídelny Zuzanou Mullerovou +420 606 565 739 i jiným způsobem.

Připravte se na první vstup dítěte do školky

  • První dny můžete s pobýt s dítětem ve třídě, abyste i vy získali pocit bezpečí a jistoty a poznali režim školky. I pro dítě je nástup do školky přirozenější, když se seznamuje s novým prostředím a má za zády maminku. Učitelka tak může s rodiči probrat jejich očekávání, konzultovat požadavky a potřeby dítěte. Maminky by měly seznámit učitelky se všemi návyky a zvyklostmi dítěte, aby jejich adaptace byla snazší.
  • Celodenní pobyt v mateřské školce hned od prvního dne je pro dítě nepřiměřenou zátěží, proto je vhodnější dobu strávenou ve školce prodlužovat postupně.
  • Nedávejte dítěti najevo, že je ve školce za trest nebo proto, že na něj nemáte čas. Voďte jej do školky s tím, že je to pro něj zábava a nový zážitek.
  • K nepohodě ve školce přispívá také ranní spěch a nervozita. Snažte se večer připravit na druhý den a i vy choďte spát trochu dřív, abyste ráno byli v lepší kondici než obvykle.
  • Oblečení a věci do školky připravujte společně s dítětem, aby je lépe rozpoznalo. Ukažte mu, kam jeho věci v šatně nebo ve třídě ukládáte. Pokud to zvládne, nechte ho, aby si vše uložilo samo.
  • Každé ráno si povídejte s dítětem, jak bude den probíhat, kdo a kdy ho přijde do školky vyzvednout. Dodržujte dohodnutý čas. Dítě se ještě nedokáže orientovat v čase, a proto mu pravidelnost v průběhu dne a týdne přináší pocit větší jistoty a bezpečí.

Důležité je všechno vyposlechnout, pochválit, divit se. Rodiče by měli sdílet nadšení dítěte i jeho rozhořčení.

  • Zpočátku by se dítě nemělo nutit do činností a hry. Není nic divného na tom, když vám učitelka první týden řekne, že dítě jen sedělo a pozorovalo dění. Neznamená to, že se dítěti ve školce nelíbí, jen v sobě zatím nemá tolik odvahy. Proto večer doma dítěti neříkejte, co má a nemá druhý den dělat. Povídejte si s ním, co ve školce vidělo, co se mu líbilo, ale neklaďte na něj požadavky, že si musí hrát a zapojovat se do činností. Učitelky děti do režimu školky časem přirozeně zapojí.
  • Zajímejte se o to, co bylo ve školce. Nepokládejte ovšem dítěti nedůležité otázky co jste měli k jídlu, na které leckdy dítě ani neumí odpovědět, ale důležité s kým sis hrála, vozila sis ten modrý kočárek? Důležité je všechno vyposlechnout, pochválit, divit se. Rodiče by měli sdílet nadšení dítěte i jeho rozhořčení.

Ranního pláče se neděste. Někdy rodiče odcházejí od dítěte za velkého pláče, ale sotva se za nimi zavřou dveře, dítě ztratí pojem o čase, najde si zábavu mezi vrstevníky, zapojí se do činností a čas strávený ve školce mu uteče daleko rychleji než vystresovanému rodiči v práci. Nemá smysl loučení před odchodem prodlužovat. Také není vhodné, aby se rodič po rozloučení s dítětem opakovaně vracel do třídy a snažil se ubezpečit, že je dítě v pořádku. Rodiče by měli důvěřovat profesionálům, není nutné každou hodinu telefonovat. Kdyby nastal skutečný problém, učitelky by samy zatelefonovaly. Nemělo by vás zarazit ani to, když si přijdete pro dítě a ono se rozpláče, když vás uvidí, je to přirozená reakce. Hlavně dítě nelitujte, že muselo být přes den samo bez vás, to mu rozhodně neprospěje.

Přijďte včas (do 8:20 hod). Pokud nepřijdete, pošlete e-mail omlouvani@msmarkusova.cz do 8 hodin. Paní učitelky se maximálně věnují dětem, proto prosím preferujte omlouvání buď předem přímo ve třídě, nebe o e-mailem. Děkujeme

Pokud máte jakékoliv dotazy, pište na reditelna@msmarkusova.cz, rádi je zodpovíme.

Držíme palce, aby adaptace vašeho dítěte na školku proběhla co nejlépe. Společně to zvládneme!