Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27
Jak se hraje písnička?
28 29 30 31 1 2
3 4
Zvířátka a loupežníci - pohádka
5 6 7 8 9
10
Jarní prázdniny, omezení provozu
11
Jarní prázdniny, omezení provozu
12
Jarní prázdniny, omezení provozu
13
Jarní prázdniny, omezení provozu
14
Jarní prázdniny, omezení provozu
15 16
17
Trénink atletiky v Hale - MŠ Markušova
18
Masopustní průvod školkou, karneval MŠ Dubnova
19
Masopustní průvod po školce, karneval MŠ Markušova
20 21
1.Lekce plavání pro přihlášené děti 2. pololetí
22 23
24
Program Čichové vnímání MŠ Markušova
25
Program Čichové vnímání MŠ Dubnova
26 27
Setkání dospělého Ekotýmu školy
28 1 2
Drobečková navigace

Úvod > Ekoškola > O programu

O programu

Ekoškolky pomáhají dětem, učitelům a rodičům udělat ze školky příjemnější, demokratičtější a k přírodě bližší místo k životu.V Ekoškolkách se děti, učitelé a rodiče stávají partnery. Společně zlepšují mateřskou školu a její okolí. Děti se učí samostatně rozhodovat, promýšlet své činy a přebírat zodpovědnost.

"Velké změny začínají od nejmenších."

7 kroků k Ekoškole

V programu Ekoškola se na celém světě osvědčilo postupovat podle metodiky 7 kroků. Jednotlivé kroky dsávají našemu úsilí směr a pomáhají nám uskutečnit pozitivní změny ve školce a jejím okolí.

Ekoškola plakát

4 témata Ekoškoly

Odpady

V rámci tématu Odpady se děti učí, jak mohou vzniku odpadu především předcházet, jak s ním je možné dále pracovat a využívat ho nejen k tvůrčí činnosti. Ve škole pátrají po tom, jaké druhy odpadu třídí, kde mají koše na jednotlivé druhy odpadu a hodnotí vhodnost jejich umístění. Děti také navrhují co by se v tématu Odpady dalo ve škole zlepšit, plánují třídit více druhů odpadu, označují koše nebo třeba tvoří informační materiály pro rodiče.

Jídlo

V tématu Jídlo se děti seznamují, s tím co vše je zodpovědná spotřeba jídla, do které patří i zásady zdravé výživy. Děti zjišťují původ potravin a učí se, proč jsou sezónní potraviny a potraviny z místních zdrojů šetrnější k životnímu prostředí. Samy pátrají, které potraviny mohou získat z blízkého okolí a které se musejí dovézt z daleka. Učí se o důležitosti ovoce a zeleniny pro člověka. Pokud je to možné, spolupodílejí se na zakládání záhoků a učí se pěstovat bylinky, zeleninu či ovoce. Zjišťují, jak lze vypěstované "dobroty" využít v kuchyni.

Prostředí školy

V rámci tématu děti zkoumají vnitřní i vnější prostředí mateřské školy. Pátrají z jakých materiálů jsou jejich hračky, nábytek a herní prvky na zahradě vyrobeny. Počítají, kolik mají rostlin, zjišťují, kdo je zalévá. Hledají možnosti, jak se do péče o rostliny zapojit. Vyjadřují se k tomu, co se jim líbí, nebo co by chtěly ve školce a v jejím okolí změnit. Navrhují výzdobu školky (kde je nejlepší místo pro nástěnku, či obrázky) či úpravy zahrady.

Voda

V tématu Voda děti pochopí význam vody a proč je důležité vodou šetřit. Dozvědí se, odkud se bere voda v kohoutku, v jejich škole a kam putuje voda odpadní. Zamýšlejí se nad rozdílem mezi vodou z kohoutku a vodou balenou. Seznamují se s principy šetrného úklidu. Děti ve škole zjišťují, jak velkou mají spotřebu vody, jakou vodu pijí (kohoutkovou nebo balenou) a jaké čistící prostředky se ve škole používají. Navrhují, jak vodou ve škole šetřit.